Wie heeft de beste folder?
Powered by
Iedere week vallen er vele folders door de brievenbussen van Nederlandse huishoudens. Ook zijn er talloze folders online beschikbaar. Welke van deze folders zijn favoriet? Bij de verkiezing van De Reclamefolder Awards achterhalen we dit door consumenten te vragen naar hun favoriete folders en deze te laten beoordelen. Een belangrijk doel van de verkiezingen is het geven van meer inzicht in de mening van de consument over de reclamefolder. Wie staat dit jaar als winnaar op het podium?
Winnaars van de Reclamefolder Awards 2023:
Karwei, Reclamefolder online
Jan Linders Supermarkten, Reclamefolder offline.
In ronde 1 leveren (netto n=1500) respondenten, die wel eens een folder lezen allemaal 3 – 5 antwoorden. De respondenten wordt gevraagd aan welke folders zij denken, als het gaat om:
Bij de start van het onderzoek wordt een selectie gemaakt tussen digitale folder en papieren folder.
Het onderzoek wordt gedaan door marktonderzoeksbureau Markteffect.
In ronde 2 zal de top 25 Reclamefolders (bepaald in ronde 1) wederom door n=1500 respondenten worden beoordeeld op o.a. onderstaande aspecten.
Deze folder:
De respondenten in ronde 2 hoeven niet noodzakelijkerwijs dezelfde te zijn als in ronde 1.
Na een analyse door marktonderzoeksbureau Markteffect van de beoordelingen door de respondenten maken we bekend welke 25 folders kans maken op de Relamefolder Awards.
Er worden 2 Awards uitgereikt:
Tijdens Catch the Shopper op 6 juni 2024 zullen de winnaars feestelijk bekend worden gemaakt!
Niet alleen de consument laat weten welke folders favoriet zijn, ook een vakjury zal een reclamefolder tot winnaar uitroepen. De vakjury bestaat uit 10 leden die betrokken zijn bij het concept, het drukken, de techniek, of verspreiden van de folder. Deze prijzen staan los van de consumenten awards.
Hoe worden de winnaars bepaald?
De vakjury bepaalt aan de hand van vooraf vastgestelde (meetbare) KPI’s wat (volgens hen) de top 3 van reclamefolders is. KPI’s zijn vastgesteld op het gebied van brandfit, communicatiekracht, omnichannel, activatiekracht en thematische aanpak. Tijdens Catch the Shopper bepalen de deelnemers dmv stemmen wie de uiteindelijke winnaar wordt.
De Reclamefabriek
Managing Partner
Spotta
Marketing Manager
De Reclamefolder.nl
Managing Director
Publitas
Sales Director Benelux
Markteffect
Manager Marketing & Consultant
Creative Media Network
CCO
The Marketing & Retail Company
Owner/CSD
Drukkerij Em. de Jong
Commercieel manager
ISMI
Bestuurslid
Cogonez
Strategy Director
EEN EVENT VAN
Burgemeester Pabstlaan 10D-4
2131XE Hoofddorp