DE RECLAMEFOLDER AWARDS VERKIEZING
IS GESTART!

Wie heeft de beste folder?

Powered by

curious_you_black
ISMI-logo-klein.pngUntitled-2

VERKIEZING

Iedere week vallen er vele folders door de brievenbussen van Nederlandse huishoudens. Ook zijn er talloze folders online beschikbaar. Welke van deze folders zijn favoriet? Bij de verkiezing van De Reclamefolder Awards achterhalen we dit door consumenten te vragen naar hun favoriete folders en deze te laten beoordelen. Een belangrijk doel van de verkiezingen is het geven van meer inzicht in de mening van de consument over de reclamefolder. Wie staat dit jaar als winnaar op het podium?
Winnaars van de Reclamefolder Awards 2023:
Karwei, Reclamefolder online
Jan Linders Supermarkten, Reclamefolder offline.

Reclamefolder Awards

In ronde 1 leveren (netto n=1500) respondenten, die wel eens een folder lezen allemaal 3 – 5 antwoorden. De respondenten wordt gevraagd aan welke folders zij denken, als het gaat om:

  • Ik  hoop dat deze folder snel weer op de mat valt
  • Deze is het leukste vindt om te lezen
  • Deze is het mooist vormgegeven
  • Deze is het meest duidelijk 
  • Deze heeft de beste aanbiedingen
  • Etc.

Bij de start van het onderzoek wordt een selectie gemaakt tussen digitale folder en papieren folder.

Het onderzoek wordt gedaan door marktonderzoeksbureau Markteffect.

In ronde 2 zal de top 25 Reclamefolders (bepaald in ronde 1) wederom door n=1500 respondenten worden beoordeeld op o.a. onderstaande aspecten.
Deze folder:

  • Zorgt ervoor dat ik deze winkel wil bezoeken
  • Draagt bij aan de aankoopoverweging in deze winkel
  • Zorgt ervoor dat mijn inhoudelijke kennis over dit merk/ deze winkel omhoog gaat
  • Verbetert het beeld dat ik van dit merk/ deze retailer heb
  • Etc.

De respondenten in ronde 2 hoeven niet noodzakelijkerwijs dezelfde te zijn als in ronde  1.

Na een analyse door marktonderzoeksbureau Markteffect van de beoordelingen door de respondenten maken we bekend welke 25 folders kans maken op de Relamefolder Awards. 

Er worden 2 Awards uitgereikt:

  • De Reclamefolder Award papieren folder
  • De Reclamefolder Award online.

Tijdens Catch the Shopper op 6 juni 2024 zullen de winnaars feestelijk bekend worden gemaakt!

VAKJURY

Niet alleen de consument laat weten welke folders favoriet zijn, ook een vakjury zal een reclamefolder tot winnaar uitroepen. De vakjury bestaat uit 10 leden die betrokken zijn bij het concept, het drukken, de techniek, of verspreiden van de folder. Deze prijzen staan los van de consumenten awards.

Hoe worden de winnaars bepaald?
De vakjury bepaalt aan de hand van vooraf vastgestelde (meetbare) KPI’s wat (volgens hen) de top 3 van reclamefolders is. KPI’s zijn vastgesteld op het gebied van brandfit, communicatiekracht, omnichannel, activatiekracht en thematische aanpak. Tijdens Catch the Shopper bepalen de deelnemers dmv stemmen wie de uiteindelijke winnaar wordt. 

LEDEN VAKJURY

Marieke de Koning

De Reclamefabriek
Managing Partner

Jan-Willem Kuiper

Spotta
Marketing Manager

Lesley van der Velden

De Reclamefolder.nl
Managing Director

Nick Steggink

Publitas 
Sales Director Benelux

Michael Petit

Markteffect
Manager Marketing & Consultant

Selma Koedijk

Creative Media Network 
CCO

Mark de Jonge

The Marketing & Retail Company
Owner/CSD

Martijn Kammeijer

Drukkerij Em. de Jong
Commercieel manager

Bram Nauta

ISMI
Bestuurslid

Arjan Leest

Cogonez
Strategy Director

PARTNERS

Organisatie

EEN EVENT VAN

curious_you_white

Burgemeester Pabstlaan 10D-4
2131XE Hoofddorp

Volg ons